tisdag 26 oktober 2010

finalvecka.. host

Vi kommer närme och närmre vårt mål, pust* vilken tur!

Måndagen tycker jag var full av energi. Jag kände mig glad och skapande hela dagen trots att jag var riktigt förkyld. Förkylningen har tyvärr inte blivit bättre så idag vilar jag mig ordentligt i hopp om att känna mig bättre imorgon.

Tillbaka till arbetet igår. Det kändes väldigt roligt när vi genom att köra igenom scenerna stumt kom på nya sätt att få fram våra budskap i stylingscenen och nyhetsscenen. Tänk vad man kan göra med lite teknik och lite snöre :)


I stylingscenen tycker jag att bilderna i bakgrunden är otroligt effektfulla och att de hjälper oss att få fram det budkskap som vi verkligen vill. Bilderna gör budskapet väldigt tydligt och scenen känns inte alls så ytlig som jag upplevde den innan. Tillsammans med marionettedockseffekten har scenen verkligen fått ett stort lyft och jag tycker att den ligger i klass med barnscenen som jag har tyckt varit den allra bästa hela tiden.

Likaså tycker jag att nyhetsscenen har förbättrats avsevärt. Textningen i bakgrunden gör scenen till en ny upplevelse och jag tror att det kan bli riktigt bra på en riktig scen där vi får mer utrymme. Jag gillar de olika delarna, vad som är viktigt tror jag är att vi inte stressar igenom scenen utan att allt får ta sin tid, då hinner publiken ta in alla intryck: nyhetsuppläsningen, textningen i bakgrunden, lokalnyheterna, vädret, rörelserna och tickandet.

Det stora frågetecknet är dock sista scenen. vad ska vi göra? jag tycker väldigt mycket om scenen och skulle vilja ha kvar den. Jag tror att om vi speedar upp den ordentligt med skyltar och bisarra och absurda saker kan den nog förbätttras. Jag gissar att just den här scenen är ett hett samtalsämne i dag och det ska bli spännande att se vad som blir av den.

Tidigare har jag ofta suttit och irriterat mig över att saker sägs på ett speciellt sätt eller att saker görs på ett speciellt sätt. På det personliga planet har jag i den här kursen arbetat med att säga vad jag känner och säga hur jag ser på saker och ting och även om mitt sätt att se på saker inte alltid stämmer överens med alla andras är det skönt att lufta tankarna och känslorna för att sedan kunna gå vidare med det vi håller på med. Det känns väldigt bra!

Jag tycker att det är helt fantastiskt att vi tillsammans kan vidareutveckla och komma på nya idéer. Ibland känns det som att de olika idéerna går runt, runt men oftast leder de till något bra. Känns det inte som att hela vårt arbetssätt är ett sokratiskt samtal? Hela tiden ställer vi oss utvecklande frågor och tillsammans försöker vi att besvara dem, vi argumenterar för vad som är bra och mindre bra.. intressant!

p.s Katti is back! Jag vet att det är fler än jag som tycker att det är skönt att ha dig tillbaka!

Jag hoppas att vi ses imorgon! Det är tråkigt här hemma!
/Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar